söndag, maj 27, 2007

Demokrati i form av mediesatsing?

I maj och juni månar lägger Lunds kommun upp sina fullmäktigesammanträden som web-tv på prov. Förhoppningen är att detta ska besökas av många, för att fler ska kunna ta del av vad som händer i kommunpolitiken. Sammanträdena är upplagda ärende för ärende, så man kan välja att titta enbart på de ärenden som intresserar en.

Om någon är intresserad, så stod jag själv på torsdagens möte och stakade mig - nervös som jag ver för att ansvara för en fråga - i debatten om höjningen av kulturskolans taxor. (Och have mercy, är ni snälla; jag har mycket lite erfarenhet av Fullmäktiges talarstol än aå länge...)

3 kommentarer:

Daniel sa...

Ja, men vaddå! Till skillnad från gubbsen hade du vettiga saker att säga"

Helen sa...

Tack! Jag hoppas på att vara gubbars motsats.

Hanna sa...

Helen, du är grym i talarstolen i KF - låt aldrig påskina något annat! Jag är ganska nöjd med mediatäckningen av KF (både i sydsvenskan och i Skåneskan!)...