fredag, april 18, 2008

Hyresrätter och censur

Utredningen om hyresrätter är ingen rolig läsning. Trots ett fagert språk är den är ett slag mot allmännyttans själva syfte: en solidarisk bostadspolitik där bostäder erbjuds till rimliga hyror; hyresgästföreningen har tidigare beräknat att förslaget för en del kan leda till hyreshöjningar på 150 procent. Att borgarna nu sätter tänderna i bostadspolitiken är ännu ett steg i skapandet av systemskiftes-Sverige. De har redan sålt ut, de har redan genomfört en gigantisk omfördelning till de mycket rika, och de har redan börjat montera ned principen om vård efter behov, så detta var bara vad vi hade att vänta. Men ändå känns de två åren kvar till valet oändliga långa...

Mona Sahlin tar ett självklart stort avstånd från förslaget - här och här. Det hon emellertid så lägligt missar att påpeka, men som utredaren tar upp, är att det är EU:s konkurrensregler som från början tvingade den socialdemokratiska regeringen att påbörja en harmonisering av svensk lagstiftning...

Censur
Jag har tagit bort denna del eftersom jag INTE blev censurerad! Förklaring finns på kommentarer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Promise, du har inte blivit censurerad. Jag lyckades av misstag radera din kommentar eftersom jag försökte publicera den vi mobilden. Du är välkommen att skriva igen. Förklaring finner du här:

http://www.yazdanfar.se/?p=1405

Daniel sa...

Hej, Maryam!

Jag förstår och stryker därför kommentaren!

Kamratligen
Daniel