lördag, mars 24, 2007

Behåll de statliga företagen

Jag har redan i upprördhetens tecken skrivit om miljöpartiets borgerliga hållning i frågan om utförsäljningen av vår gemensamma egenom, de statliga företagen. Egentligen är jag lika arg nu som då, vilket en av miljöpartisterna i barn- och skolnämnden fick reda på efter tisdagens sammanträde (1). Men det gäller att vara litet konstruktiv också. Det är SSU just nu. Vi har en kampanj och ett upprop, som jag å det starkaste uppmanar Dig att skriva på. Det hittas på SSU:s hemsida. Fler argument mot utförsäljningarna kan hittas på socialdemokraternas dito.


(1) Nej, jag skällde inte ut honom utan förklarade min kritik av miljöpartiets politik på ett bestämt men tillbörligt artigt sätt. Och han höll med om vad jag sade - vart enda ord :)

Inga kommentarer: