onsdag, februari 27, 2008

Ett tips

Igår fick jag ett tips. En kvinna sa till mig att jag efter förlossningen skulle försöka få med mig några blöjor hem från sjukhuset, så att jag slipper köpa (inte till barnet alltså, utan till mig själv). Hon tyckte också att jag skulle försöka få med mig några av sjukhusets nätaktiga underbyxor hem, för dem visste hon inte ens om man kunde köpa någonstans - och tydligen vill man väldigt gärna ha dem, för man kommer ju att vara lite öm i några dagar.

Jag inser att tipset var i all välmening, och det är säkert också ett mycket användbart tips. Men nu är jag rädd. Jätterädd. Fan vad läskigt allting blev, hur ska jag nu lyckas tänka på någonting annat de närmsta månaderna egentligen? Fan.

1 kommentar:

Nils sa...

Det ÄR läskigt. Men vet du vad?

1) Alla andra har gjort det. (Nej, inga män, och inte alla kvinnor heller, men du vet...)

2) Din kropp är anpassad för det.

3) Vi lever i ett modernt välorganiserat land med högklassig vård. You will be alright.

Hoppas det hjälper lite i alla fall.

/Seen it done