onsdag, juli 18, 2007

Hur SJ blåser sina kunder

Det verkar som om SJ leker med sanningen när de rapporterar om sina förseningar. Även om förseningar beror på fordonsfel och de borde kunna lista ut att tåget blir mer än en timma sent till ställe C när det kommer en och en halv timme försent till ställe A (och tåget dessutom är mer och mer försenat till varje station), så påstår de alltid att tåget blir höst 1 timma och 59 minuter sena, På det viset slipper de leva upp till de resegarantier som ges och lämnar folk strandsatta i flera timmar utan mat, även om det är sent på kvällen. Smart. Verkligen jättesmart. Bara det att det också är förbannat taskigt.

Fy på SJ.

5 kommentarer:

Anonym sa...

SJ betyder trots allt satans järnvägar vad jag vet...

Daniel sa...

Sasa - visst ar det irriterande nar SJ inte skoter sig. Men mot mig har de alltid varit snalla. Saval nar de varit sena som nar jag flasande hoppar pa taget i sista minuten utan att ha skrivit ut biljetten. Da fixar de allt via bokningsnumret!

Sammanfattningsvis: jag ar en nojd brukare!

Helen sa...

jag har sett dem köra av folk från tåget för att de itne haft biljetten utskriven, utan bara haft bokningsnumret - kontrollanten tvingade någon stackars tjej som trodde att det räckte med bokningsnumret och en utskrift av beställningen att gå av på nästa station och skriva ut där, fastän tåget inte stod still särskilt länge...

Daniel sa...

Ja, da ar det val tack vare min enorma charm, blixtrande leende och enormt overtygande och trollbindande satt som jag aldrig haft problem med dem.

Anonym sa...

Ja det det finns mycket att klaga på när det gäller SJ. Jag tror faktiskt att SJ var bättre och funkade bättre innan det bolagiserades. Normalt brukar jag höra till de som socialdemokrater som inte alltid spottar ve och förbannelse över alla bolagiseringar av statliga företag.

Men när det gäller SJ blev bolagiseringen bara skit! Återförstatliga SJ NU!