fredag, juli 06, 2007

15 timmar kvar!

I ytterligare 15 timmar kan världens befolkning vara med och säga sitt om vad som ska bli världens nya 7 underverk. I DN kan vi läsa att pyramiderna är de enda som finns kvar av de gamla underverken, och att de nya ska introduceras på en stor gala i Portugal imorgon kväll. Av 77 nominerade har arkitekturkunniga - eller nåt i den stilen - gallrat ut 21 finalister som världens befolkning nu kan rösta på. Omröstningen sker via internet, sms och telefon.
Jag har lagt min röst, lägg du din också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja har faktisk besökt 12 utav de 21 finalisterna och med risk för att verka dum (ja vet inte vilka de 77 orginalkandidaterna var) så undrar jag varför inte nån utav norges 900 år gamla Stavkyrkor får va me, Dessutom anser jag att Magna Leptis i Lybien slår både Petra å Collosseum) den där jesustatyn i Brasilien kan ju knappeligen kallas för ett underverk (eller?)

Helen sa...

Jesusstatyn vet jag inte riktigt... den står ju högt upp och på ett lurigt ställe, trots att den är så hög... det kanske är lite trixigt, eller nåt? Jag vill nog snarare ifrågasätta Collosseums vara som underverk; det är väl lite trevligt att gå och kolla på, men nåt under skulle jag väl inte vlija kalla det för. Jag är personligen mer fascinerad av grejer som stonehenge och de där statyerna på påskön... stavkyrkor är nog inte heller något som min röst hade fallit på, måste jag nog erkänna.