fredag, november 02, 2007

Hyckel utan gränser

Nu blåser det åter kring Fredrik Reinfeldt och hans val av medarbetare. Knappt har en statssekreterare sparkats efter en skandal innan det framkommer kompremetterande upgifter om dennes efterträdare. Jag tänker inte kommentera härvan ytterligare utan jag vill bara åter påpeka något som slår mig varje gång journalister granskar Alliansregeringen och dess företrädare.
Innan maktskiftet försatt borgarna aldrig minsta chans att kritisera Socialdemokrater som uppvisat dåligt omdöme. Inget fel med det egentligen, kritisera det som kritiseras bör säger jag. Det jag däremot blir förbannad på är att när rollerna var ombytta påstod borgarna alltid att skandalerna i fråga orsakats av att Socialdemokrater i ledande ställning uppenbarligen hade dålig moral. Nu när det är deras egna som granskas så är den retoriken som bortblåst. Istället heter det alltid att skandalen egentligen är en bagatell och att det är illvilliga Socialdemokrater som organiserat ett mediadrev. Är det inte märkligt egentligen? Oavsett vem som gjort fel så är det enligt borgarna alltid Socialdemokraternas fel!

Inga kommentarer: