torsdag, december 06, 2007

Margareta Winberg är tillbaka!

Margareta Winbergs frånvaro i den svenska politiken har varit lång, alltför lång. Här hemma gav hon en röst åt partiets många kärleksfulla men skarpa EU-kritiker och EMU-motståndare. Hon talade för socialdemokrater som brinner för jämlikhet och jämställdhet. Hon hade en värdighet och ett jävlarnamma som man sällan ser idag. Det har helt enkelt varit tyst och tomt utan henne.

Därför är jag glad över att hon är tillbaka i landet. Hon har nu lämnat UD och tänker ägna tiden åt att skriva. Egentligen unnar jag henne det; hon har varit bespottad och bekämpad för sina radikala åsikter. Men helst av allt hade jag önskat henne tillbaka in i politiken.

Därför blev jag mycket glad över att hon kommer att medverka i feministasarrangemanget "En feminist i rörelse" i Stockholm på lördag. För nu när Winberg äntligen är tillbaka vill jag att hon stannar! Gå dit om ni kan!

PS På Tv4.se kan man alltjämt se en intervju med henne. Länken kommer här. OBS! Man får scrolla ned på sidan en bit! DS

Inga kommentarer: