"Förr hade vi bara goda idéer - nu har vi makten istället.
Miljöpartiet"
"Makten framför allt!
Miljöpartiet"
"Ty riket skall bli vårt och makten och härligheten i evighet.
Miljöpartiet" (1)
"Nyfiken blå.
Miljöpartiet"
"Med oss som vänner behöver man inga fiender.
Miljöpartiet"
Uppdatering (23/5):
(1) Denna slogan kan med fördel användas inför kyrkovalet 2009. Här kommer ett annat förslag, till EU-valet samma år:
"Förr ville vi ut ur EU - nu vill vi in i regeringen.
Miljöpartiet"
Är det så att man fortfarande vill köra samma stil som i 2006 års val skulle man kunna tänka sig nedanstående:
"Vi är gröna.
Inte blå.
Eller?
Miljöpartiet"